onsdag 24 oktober 2012

Gilla, gilla inte, gilla

Gillar att få saker i efterskott...
Som lön tillexempel!
Får ob-timmar plus lite till från septembers jobb på ambulansen.
Gött blir det!
Plus min månadslön från Barn.
Visserligen blir min månadslön inte så hög med tanke på att jag inte jobbar heltid.
Men nästa gång får jag ju ob därifrån också.
Ska nog överleva en månad till!

Någon jag däremot inte gillar är att åka buss.
Eller själva åkandet är okej och att pendla till jobbet går ju bra.
Däremot är det fruktansvärt när man knappt vill andas då det sitter någon runt en som luktar gammal fimp och bakfylla.
Plus att det är sådär ljummet varmt och ingen frisk luft finns att tillgå.
Att man då också är lite trött och hungrig efter en dag på jobbet gör inte saken bättre.
Jaa...stora problem men har då!

Längtar till fredag!
Då ska jag hoppa in på öron och jobba kvällen!
Spännande och roligt ska det bli!
De lovade mig att vara snälla så får väl tro på det då!
Var ju ett bra tag sedan jag var där så hoppas på en mjukstart.

Ska försöka göra lite skolarbete ikväll och en skön promenad hade jag tänkt mig.
Var ute en sväng imorse också.
Är så mysigt att vara ute på morgonen tycker jag.
Lite lugnare och lite friskare luft känns det som.
Fortfarande några plusgrader så man slipper klä på sig allt för mycket.
Fick hem min nya träningstidning idag där det står om vinterlöpning.
Har inte hunnit kolla om det står nåt vettigt där men det får bli kvällens projekt.
Längtar att få komma igång med löpningen också.
Det är så skön och bra träning!

Vad händer hos dig denna torsdag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar