måndag 1 oktober 2012

Barnkardiologen

Kom på att jag glömt berätta om mitt nya jobb!!
Från och med idag är jag anställd på Barnkardiologen på Drottning Silvias barnsjukhus.
Första inskolningsdagen är på torsdag.
Känns verkligen superspännande, roligt men också nervöst såklart.
Mycket nytt som ska läras in men ska bli skoj!
Blir att jobba natt till att börja med.
Känns lite lättare att kombinera med skolan just nu i alla fall.

Har länge velat jobba med barn så det här är verkligen en dröm som går i uppfyllelse.
Det kan ju tyckas konstigt att jag läser till ambulanssjuksköterska och jobbar på barn.
Men faktiskt så är barn-biten en mycket bra erfarenhet i ambulansen sedan.
Får väl se hur jag gör framöver.
Hoppas det går att kombinera lite.
Om jag nu trivs på barn och känner att jag klarar av det.
Har ju inte provat på det tidigare så får väl se.
Känner mig väldigt motiverad just nu och det är det viktigaste.
Kommer bli en fullspäckad, intressant och lärorik höst känner jag på mig!

Lika bra att köra på när ångan är uppe!
Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar