tisdag 23 oktober 2012

121023

Förlossning hela förmiddagen!
Gick ju fin-fint!
Lite föreläsning och sedan fick vi prova att förlösa.
På en docka då såklart men det gick rätt bra.
Hoppas bara att jag aldrig behöver förlösa ett barn i säte...verkar läskigt!
Men nu är jag redo för en lugn och fin normalförlossning, hit me!

Inget jobb blev det ikväll.
Lika skönt det.
Gymmet fick sig ett besök och det gick bra idag med.

Har packat upp väskan klart, sorterat in kläderna från tvättningen igår.
Lagat mat, städat lite och diskat.
Alltid skönt när det är gjort.
Sedan har jag bara myst i soffan.

Kollat svtplay och gråtit en skvätt.
Först till Torka inga tårar utan handskar och sedan till Sommarpratarna.
Älskar att se på ärliga program om människors livsöden.
Håller med gänget i sommarpratarna att vi borde se oss mer som människor och inte
dela in alla i olika fack och så.
Det behövs så lite för att få folk att må bra, det krävs i princip ingen tid, inga pengar.
Bara lite medmänsklighet.
Tror att jag är rätt så bra på det men ska bli bättre på att visa min uppskattning.
En god gärning varje dag och jag lovar att någon kommer bli en lyckligare människa.
Sedan att man själv mår bra av det gör ju inte saken sämre.

Kom igen folket, delad glädje är dubbel glädje!
Slösa inte tid på att klaga och klanka ned på folk.
Gör nåt vettigt av det istället och förgyll någons dag!
Det är det lilla som gör något stort i längden!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar