måndag 15 oktober 2012

Fältstudier del 1

Första dagen på Skellefteå-ambulansen gick ju riktigt fint.
Var dock där 1,5 timme för tidigt.
Var helt säker på att jag började kl: 07 imorse.
Cyklade iväg i god tid så jag skulle vara där i tid och hinna hitta kläder osv.
Var där vid 6.30 och inte en själ kunde jag skåda.
Stod utanför stationen i mörkret och kylan lite osäker på vad jag skulle ta mig till.
Då kom en vänlig själ på cykel och släppte in mig.
Det visade sig vara en gammal elev som jag hade på psyk, jaa...världen är liten!

Efter en stund insåg jag att jag var tidig och kollade schemat jag fått på mailen.
Självklart stod det kl: 08.00 meen, hellre en timme tidig än en timme sen!
Sedan att jag alltid ska vara ute i så himla god tid är ju mitt eget val.
Blev bjuden på lite morgonkaffe så vart det lite lättare att bara vara en stund.

Inte konstigt att det inte var någon på stationen då alla bilarna var ute och körde.
Tillslut kom dem jag skulle åka med under dagen.
Blev en rätt lugn dag men många intryck ändå.
Blir alltid lite trött i skallen när det är massa nytt.

Myskväll hemma under kvällen med mor, Gunder, Therese och Henke.
Sommarpratarna och Torka aldrig tårar utan handskar.
Kan verkligen rekommendera båda programmen men särskild den andra.
Tragiskt men härligt ärligt.
Ja, se den om du inte gjort det.
Börja med första delen och se sedan den andra.
Längtar redan till den tredje!!
Gillar Jonas Gardell!

Sovdags nu!
Imorgon blir det trevligheter och en kväll på ambulansen!

Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar