torsdag 12 juli 2012

Skellefteå-häng!


Underbart besök av kära vänner!
Skön måndag med lunch hos Maria, strosande på stan och mumsade en glass på kajen.
Kvällen började med att jag och Maria tog ett glas rosé på teaterbaren.
Sedan mötte vi upp Josse och Markus för middag.
Vilken god middag det var också.
En öl eller två senare drog vi vidare till Bitter Bar och fortsatte alkoholintaget.
Mumsiga drinkar och så många skratt!




Tisdagen blev galen men härlig ändå!
Tidig morgon, lite lätt bakis och väldigt trött.
Mot chapmans torg för att möta upp gänget och dra mot Ullared.
Jag som aldrig skulle dit igen, men men....
Resan dit gick bra men väl framme började kaoset.
Regnet öste ner och jag hade tygskor på mig, skulle ju bara vara inne tänkte jag!
Hade gått över halva parkeringen när jag kände hur det bara plaskade i skorna.
En hel dag på Gekås i genomblöta skor är väl kanske ingen hit!
Ja, vilken tur att de ha skokanonen direkt utanför.
Fick mig ett par torra skor.
De andra gick in och började resan genom Gekås och jag kom efter.
Lite lätt förvirrad bland alla människor hittade jag dem tillslut.
Nya skor och halvfuktiga fötter är ingen bra kombo...kände redan nu att skavsåren inte var långt borta.
Galet mycket folk, de var verkligen överallt.
Läskiga människor som gör vad som helst för just den schampooflaskan eller just den klänningen.
Blev rädd på riktigt.

Såhär mycket folk var det verkligen inte sist och då tyckte jag det var jobbigt.
Som tur var tog vi tidig lunch för sedan var de tvungen stänga rulltrappan upp då kön till restaurangen var så lång. Den här kön höll på i typ 2 timmar...och då rullar det ändå på rätt bra i köket.
Galet, galet, galet...kommer inte på något annat ord som kan passa bättre!

Vi tog oss igenom varuhuset levande och jag handlade inte alls så mycket den här gången.
Bara saker jag verkligen behövde!

På vägen hem handlade vi mat och lagade tacos hemma hos mig.
De va länge sedan nu.
Gott var det och mätta blev vi!
Sedan kom spelen fram!
Galenpanna och Ryktet går.
Grymt roligt och många många skratt blev det.
Vi behöver ju inte gå in på vem som vann och så, det viktigaste var att det var trevligt!


Själv väntade jobb dagen efter så blev en tidig kväll för oss.
Josse och Markus skulle åka hem och ingen av oss var väl speciellt pigga.
Har verkligen vart härliga dagar och är så glad att de kom och hälsade på!
Ska troligen åka förbi dem när jag ska hem nästa gång.
Måste ju få se hur de bor nu för tiden också.
Tack kära vänner för att ni finns!
Och tack Markus för att du "fixade" min cykel! :-)

Det här måste vi göra om!
Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar