måndag 23 juli 2012

Sjuk var det ja...

Känslan när man vaknar på morgonen och känner att...
Fantastiskt jag kan svälja mitt saliv igen, lite mindre ont gör det i alla fall!
Och sedan efter några sekunder inser att hostan och snuvan är ett faktum.
Totalstopp och sedan bara rinnsnuva....underbart!!!
Plockar ihop lite kläder för idag är det tvättdag...
Blir så andfådd att jag måste sätta mig ner i soffan lite innan jag kan fortsätta.
Fy säger jag bara.
Inte det här jag behövde nu!

Lugn och bra dag på jobbet igår i alla fall.
Skönt det om inte annat.
Men verkar ju inte hjälpa i sjukdomsframskridningen direkt...
Bara hålla tummarna att det går över snart så jag kan jobba på onsdag också.
Vet inte vem som smittat vem men min kollega var också sjuk igår...farligt det där.
Jaja, inte mycket man kan styra över.
Bara kurera med vila, vatten, lite gurgelmedicin och vitaminer.

Tanken var taco-mys med Anna idag men får nog ställa in det.
Onödigt att smitta henne också.
Känner mig inte som så trevligt sällskap direkt.
Snuvig, hostig och kan inte prata riktigt bra.
Inte en man helst av allt vill sitta och äta middag med direkt.
Sorry Anna, vi får ta det en annan dag!
Blir nog bäst för alla parter!=)

Hoppas din vecka börjat lite bättre än för mig!
Tjing!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig Darling!!! Vi har gott om tid för tacomys :). se nu till att bli frisk bara!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Vi har ju det. Ser fram emot när det blir av i alla fall! Ska göra mitt absolut yttersta för att bli frisk snabbt nu! :)

    SvaraRadera