torsdag 12 juli 2012

Äventyr i Angered

Dagen har gått i snigelfart...tvättat, vilat, ätit och ja...inte mycket mer.

Maria hade planerat att hämta sig bil ikväll som står i Angered.
Risken att den var utan batteri var rätt överhängande men som tur var hade
hon packat med sig en batteriladdare.
Försökte med startkablar först men det gick inge vidare.
Tänkte att om den får ladda en timme så kanske den går att starta i alla fall.
Så kan man köra en runda och ladda batteriet lite till.
Under tiden tog vi oss en promenad i Angereds skogar.
Spännande saker hittade vi.
Många sniglar fanns det men dessa fångade ändå våra blickar lite extra.
En vit, nästan genomskinlig och en kolsart!
Naturmänniskor är vi väl kanske inte men lite roar de små!

Väl tillbaka till bilen ville den inte starta ändå.
Den får stå kvar där över natten och så får vi hoppas på det bästa.
En buss-spårvagn-buss-tur tillbaka så är jag hemma.
Skönt att få lite frisk luft och inte bara ligga och sega sig i soffan hela kvällen.
Det tackar jag för Maria!:)












Snart dags att sova tror jag bestämt.
Peppad för konsert imorn...
Winnerbäck på Trädgrådsföreningen.
Kan ju inte bli dåligt.
Plus ett härlig sällskap.
Känner på mig att jag och Anna kommer få en kanonkväll!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar