måndag 11 mars 2013

Tvättstugelappar!?

Okej, de va ingen lapp men jag kunde ha satt upp en.
Hej! Någon som sett en IKEA-påse full med smutstvätt?
Lämna gärna tillbaka den på våning fem! Tack

Gick ner lite för tidigt i tvättstugan igår och lämnade då min fulla IKEA-påse med smutskläder vid tvättmaskinerna.
När jag kom ner igen var den borta!!!
Efter nattjobb kan jag lätt bli lite förvirrad men hade ändå för mig att jag lämnat kvar den.
Försökte kolla på bokningslistan men namnet på den som bokat innan var oläsligt...typ överstryket.
Det kom ner en tjej och jag frågade om de va hon som tvättat innan.
Ja, hennes sambo hade hämtat alla grejer och hon skulle kolla så han fått med allt.
Frågade om de kanske råkat få med sig en IKEA-kasse hem...
Först trodde hon att det var en tom påse men jag förtydligade att den var full med smutstvätt...
Som tur var hade den råkat följa med dem hem så hon kom ner med den igen.
Jag tänkte att nån borde väl inse att de fått med sig fel på men då sa hon att han lagt massa grejer på så det kunde nog ha tagit ett tag innan de insett de.
Tur att hon skulle kolla honom då! :)
Roligt också att de va mina grannar...dörren bredvid alltså!
Aja, då har jag träffat dem också!

Lite senare skulle jag gå och handla och mötte dem i hissen....
De hade också vart och handlat!
Synkade söndagsvanor helt enkelt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar