fredag 15 mars 2013

26 timmar oplanerad vakenhet...

Gårdagen blev en bättre dag....till att börja med.
Ute på Tjärn gjorde vi lite tester för sommaren och de gick rätt bra.
Inser att kondisträning får hoppa upp på min lista över träning!
Mer löpning helt enkelt!

Slutade tidigare än planerat så kom hem till lunch och satt i solen på balkongen och njöt hela eftermiddagen.
På kvällen var det kör som gällde, riktigt trevligt!

Vid 21.30 blev det dock värre...
Ett okänt nummer ringde mig och då jag hade mobilen framme för att spela in sångerna såg jag det.
Kände att jag nog borde svara...
De var en tjej på jobbet som ringde...
- Hej, du vet att du ska jobba inatt va?
- Eeh...nej nej...jag jobbar fredag och lördag.
- Fast du står uppskriven inatt
- Jahaa...okej, men då kommer jag så snart jag kan då.
- Ja, du behövs! Ses snart!

Helt oföreberedd och uppstigen 05.30 på morgonen så bar det av för nattjobb då.
Som tur var hade Louise bil och körde mig hela vägen fram.
Skönt de så jag inte kom allt för sent!
Blev en helt okej natt ändå.
Inte alls så trött som jag trodde jag skulle vara.
Levde på överskottsenergi, socker, kaffe och trevliga kollegor.
Mycket bra kombo! 

Skönt att komma hem och sova i alla fall....
Men tyvärr blev det ingen heldagssömn.
Får ta en powernap senare idag.

Skulle hänga med på volleyboll och spela lite men känner att det inte riktigt blev läge för det.
Väldigt tråkigt men får hoppas de ska spela snart igen så jag kan hänga med!

Vet inte vad som hände men måste ha sett galet på schemat när jag skrev inte det i kalendern.
Helt säker på att de va helgen jag skulle jobba.
Va tvungen kolla i schemapärmen på jobbet...som tur var.
För nästa helg jobbar jag inte heller som jag trodde.
Aja, tre pass kvar sedan är det klart!

Önskar dig en fin start på helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar