onsdag 9 maj 2012

120509

Idag har vi lärt oss att hålla fri luftväg med larynxmask.
Lite brutalt ser det ut när jag stoppar ned den i halsen...
Men uppenbarligen så fungerar det.
Är rätt stor skillnad att göra på en docka och en människa kan jag tro.
Vore bra att få prova på riktigt också.

Lite underligt det där.
Man vill ju se så mycket som möjligt när man åker med..
Samtidigt vill man inte att folk ska bli svårt sjuka.
Knasiga känslor det där...!?

Gymmet fick besök idag också.
Huvudet mår bättre och musklerna får jobba hårt.
Blir lite trött när det är så mycket folk på ställen jag vill vara på.
Blir lixom inget bra flyt i träningen.
Inte kul när vikter är borta och maskiner upptagna i evigheter.
Får se till att träna bättre tider sen.

Sommarschemat har kommit.
I alla fall preliminärt...man vet aldrig när det blir förändringar.
Ser helt okej ut tycker jag ändå.
Får väl se vad jag tycker i sommar när jag väl jobbar!
Brukar finnas en tendens att man känner att man alltid jobbar...
Många långpass och nätter verkar det bli.
Två dygnspass inplanerade så här långt.
Två veckor semester ser det ut som också.
Det är ju kanonbra!
Skönt med lite ledig också!

Nu i säng och ladda inför ny utbildningsdag imorgon.
Ska prova ut skyddskläder och lära oss prata radio!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar