torsdag 30 juni 2011

Midsommarhelgen

Ska försöka mig på en sammanfattning av den senaste tiden och glömmer
jag något så återkommer jag!

Midsommarafton firades alltså i Norrtälje skärgård med min kära Micke!
Dagen började tidigt med flyg från Göteborg sedan blev det sillunch i det gröna.
Det enda som blev fel var att det inte fanns någon snaps...det skulle jag väl ha tänkt på...
Men man kan väl inte få allt här i världen!
Ett gemensamt midsommarfirande nere i byn med resning av midsommarstång,
lottförsäljning och såklart dans runt stången!
Massor mer barn och vuxna som svängde sina lurviga till allt från små grodorna
till tre små gummor, Underbara traditioner!
Vi hade verkligen tur med fint väder och kvällen fortsatte med grillning och mys i stugan.
Kubb, krocket och pussel hann vi även med att starta upp.

Det är bara vinst på bild som räknas!
Midsommarafton

Kulan fick också va me!

Lycklig efter årets första bad
Resten av helgen var väl vädret inget att skryta med, regn och sol om vartannat men
lugnt och fridfullt var det...mycket skönt!
Söndagen var sista dagen i stugan och eftersom det var min första gång där så ville vi alla
ta en tur med båten. Tillslut kom solen och tittade fram bakom molnen, då var det bara
packa och åka! Härlig åktur och hann med årets första bad! Massor med gott fika och
såklart trevligt sällskap...icke att förglömma!


Tyvärr var lyckan kort och svarta moln kröp sig närmare.
Som tur var hann vi in till land innan det värsta regnet!
När man har roligt går tiden verkligen fort!
På kvällen var det avfärd mot Vallentuna igen för att sova innan tidigt flyg tillbaka på måndagen.
Helt slut efter helgens friska luft och hålligång tog jag mig en powernap för att orka med
Gänget
det första jobbarpasset av sex stycken den här veckan.






Tack för en härlig helg familjen Bauer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar