tisdag 14 juni 2011

En dag på operation

Dagen på operation gick fint...när jag väl kom dit.
Nervös som jag är klev jag upp i god tid för att hinna med allt
och absolut inte komma försent.
När jag skulle bege mig hemifrån insåg jag att mitt passerkort var borta...
Letade överallt hemma och insåg att jag måste nog fara utan det med mig.
Som tur var har jag ju nu en cykel som tar mig snabbare än mina ben till jobbet.
Med  andan i halsen kommer jag till avdelningen och där får jag veta att jag
egentligen ska jobba kväll och inte alls vara på op idag...hmm, knas med planeringen!

Jag går ner och byter om i alla fall då jag tänker att det blivit fel ändå,
pratar med chefen som fixar så jag kan vara på op idag i alla fall.
Skönt...och när jag väl kom dit så flöt allt på.
De tog hand om mig så fint, visade vad de hade för sig inför, under och efter operation
och så fick jag vara med och kolla på lite olika operationer.
Det gick väl ungefär som jag hade trott men då jag var beredd på att bli lite vimelkantig
såg jag till att det fanns en stol i närheten och att dricka ordentligt.
Som sagt, en mindre bra start med en väldigt bra fortsättning!
Fick även vara med på en föreläsning innan jag gick hem.
Mycket bra kunskaper att ta med sig i sommar.

Dagens outfit

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar