söndag 12 juni 2011

Grillning hos familjen Åslund

Efter en helgs jobb tänkte jag njuta av solen i slottsskogen....men vad händer då?
Jodå, molnen kryper fram och täcker den varma och sköna solen!

Då hör Anna av sig och ser om jag har tid att komma ut till dem.
Kunde inte ha passat bättre!:D
Såklart blev det strul med bussen igen...tidtabellen visade mig fel tid och väntan
blev lång innan jag tog mig iväg. Men väl på väg gick det bättre och fick hämtning
med bil sista biten!
Tråkigt nog hade de inte ätit middag än och grillat stod på menyn...gissa om jag blev glad!
Som jag längtat efter detta grillat hela helgen!
Mumsig entrecote med färskpotatis, en sallad från trädgården och en avokadobearnaisesås!
Satt ute på verandan och åt i kvällssolen med en öl i handen...
Som en riktigt sommarkväll ska vara!

Den här gången fick jag med mig en cykel hem!
Anders fixade upp den, smorde, ställde in styre och sadel och polerade upp den!
Jag ska ta väl hand om den, tack så hemskt mycket!

Nu är det dags att slänga sig i soffan och njuta av en ledig kväll plus att jag har en helt
ledig dag imorgon. Nu håller jag bara tummarna för bra väder...tror dock det ska regna.
Håll tummarna du med så ska det nog gå att fixa lite finväder!

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar