fredag 21 december 2012

Fina fredag!

Fredag!
Sista föreläsningen i akutmedicinkursen och för hela utbildningen faktiskt!
Hade med mig lite kakor jag bakade i förrgår och det blev uppskattat!
Bjöd inte alla ca 100 personer som var där men de viktigaste!

Höll på att glömma plånboken också..
Sprang tillbaka in i salen och då var det någon vänlig själ som lämnat in den till föreläsaren.
Tack du hemlige!
Inte kul att bli av med plånkan nu inte...

Nyss hemkommen till ett soligt Göteborg!
Vacker dag idag verkligen.
Lite vila hade jag tänkt mig innan en natt på ambulansen.
Nu börjar galna jobb-dagar!

Hade tänkt cykla, det är inte så fasligt långt och går betydligt fortare än med lokaltrafik.
Skulle kolla min cykel så allt var lugnt...
Men såklart vad det inte de..Någon har skruvat bort båda fram- och bakljus.
Hållaren alltså!
Och utan ljus cyklar jag inte i kvällsmörkret.
Läskigt och dessutom risk för böter...nej tack!

Får bli lokaltrafiken i alla fall.. får åka drygt en timma innan jag börjar 
för att vara framme i tid. (Tar max en kvart att cykla)
Typiskt!
Plus att det inte går så mycket bussar hem imorrn på morgonen.
Men men, bara göra.
Får fixa nytt lyse till nästa gång!

Vill önska alla en trevlig julledighet!
Har så klart glömt att skicka några julkort!
Har i för sig inte fått några själv heller så kanske inte gör nåt.

Hoppas du får en fin start på helgen!
Stora kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar