torsdag 22 november 2012

Julmusik

Fick med mig en skiva hem från Johanna igår.
Espris julskiva.
Min kör på gymnasiet.
Sitter och lyssnar för fullt på den.
Så många minnen...

Snart ska jag iväg till min nuvarande kör och fortsätta på jultemat!
Snart konsert och jag är rätt så nervös ska jag säga.
Heldag med rep på lördag så då ska det väl kunna sätta sig!

Känns lite tidigt med julmusik egentligen..
Men har i för sig hållit på sedan i september att öva på jullåtar.
Är dock inte riktigt samma sak att öva själv som att bara lyssna.
Blir på ett annat sätt helt enkelt...

När börjar du lyssna på julmusik?

1 kommentar:

  1. De år jag inte är med i kör, från advent. När jag är med i kören så lyssnar jag precis vid juldagarna, innan det är det ju bara rep och konserter och inte mkt tid till lyssnande... du vet hur det är =)

    Johanna

    SvaraRadera