torsdag 29 augusti 2013

Sjukskriven fortsättning...

Så, vad har jag då hittat på för att roa mig själv de första dagarna?
Inte mycket vettigt faktiskt...
Kollat tv, spelat mobilspel, vilat....
Men Marcus har haft det bra när jag vart hemma i alla fall.
Att laga mat till någon mer än sig själv är ju alltid trevligt så tisdagens och onsdagens projekt blev matlagning. Mat på bordet när man kommer hem från arbetsdagen kan ju inte annat än uppskattas!
Lax till tisdag och lasagne till onsdag.
Första gången jag gjorde egen sås till lasagne och den blev helt okej.
Kanske får slänga i lite mer krydda nästa gång men helt klart ätbart.

Jag blev trött på att bar vara hemma i onsdags såg tog mig en sväng på stan men de blev en kort en.
Fick ont bara av att gå till spårvagnen men tänkte att jag måste se nåt annat för en stund.
Lite shoppat blev de också.
Det kan vara dyrt att vara sjukskriven har jag insett...men får ju dränka sorgerna på nåt sätt!

Idag tänkte jag försöka få mig lite träning.
Det är svårt att vara innovativ när man inte kan röra knät eller stödja på det normalt.
Simning på Vallhallabadet fick de bli.
Gick helt okej men kände av knät ändå tyvärr.
Nu har jag i alla fall fått bli av med lite rastlöshet.
Efter några längder blev de bastu också...lika bra att passa på!
Vet inte om jag bara är lat eller om kroppen faktiskt behöver vila för vaknade precis efter nästan 2 timmar i soffan...
Aja, lika bra att vila när man har tiden!

Så, nu är det bara resten av den här dagen man ska hitta på nåt!?
Längtar till helgen då jag slipper vara ledig ensam! :)
Ska en sväng till Trollhättan och hälsa på Marcus föräldrar och checka in stan, trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar