söndag 8 april 2012

Familjekväll 2 Påskafton

Vi har verkligen haft tur med vädret!
Solen har förgyllt hela påsken!
Promenad mot coop för att inhandla dagens föda.
Kycklingsallad a la Henke och Tess till lunch.
Gott med lite frukt till måste jag säga, mangon är verkligen mogen nu.
Till middag blev det Delizie a la Hanna och Micke.

Efter lunchen var det dags för hockey.
Spännande match och Skellefteå tog hem segern.
Nu är det finalmatcherna som väntar, Skellefteå-Brynäs.
Blir nog att se några av matcherna skulle jag tro.
Stämningen var ändå bra, ingen blev allt för ledsen eller allt för glad.

Mumsig middag blev det också.
Tyvärr var inte Fredrik med idag men hann träffa honom lite om inte annat.
Känns att man varit igång tre långa dagar med mat, alkohol och GODIS!
Det där med godis tror jag inte så bra i dessa mängder.
Sockerdipparna är inte lugna och trött blir man.
Nu är det avgiftning framöver!
Men njutit har jag i alla fall, det är väl huvudsaken!

Tidig kväll då alla är lite smått trötta.
Imorgon åker Henke och Tess vidare och tror det blir lugna gatan för mig och Micke.
Kanske en sväng förbi mor för en kopp kaffe och lite mer prat, men känner inte läget imorgon.

Påsken är ju inte riktigt slut ännu, så NJUT du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar