onsdag 21 mars 2012

Hem ljuva hem!?

Back to business!
Kom hem till Göteborg på tisdag morgon.
Hem, packa upp lite, handla mat, äta lunch och in med en tvätt i maskinen.
Började jobba 13.30 och älsklingen skulle fixa med resen av tvätten.
Får ett sms när jag är på jobbet....nyckeln till tvättstugan, har du den?
Jepp, visst hade jag det.
I säkert förvar i min byxficka i mitt skåp på jobbet.
Underbart!!!
Ingen granne var hemma heller, aja, någon kommer väl och tvättar vid fyra och slänger ut tvätten från maskinen om inte annat. Vid tre-tiden kom någon hem och min underbara sambo kunde fixa fram kläderna.
Borta bra men hemma bäst...eller?!

Stressig kväll på jobbet, fick middagsrast först halv sju (brukar äta vid fem.tiden annars).
Tiden gick fort om inte annat.
Väl hemma var hjärnan och kroppen tömda på energi så sängen var efterlängtad.

Sov som en klubbad säl och vaknade rätt så pigg imorse ändå.
Slängde i mig lite proteingröt och tog årets första joggingtur.
Kändes helt okej med konditionen men tyvärr så gillade mitt knä inte riktigt den belastningen.
Får ta det lite lugnt och vänja upp knäet om detta ska gå.
Vill verkligen komma igång med löpningen, men men, får se hur det går.

Ännu en kväll på jobbet. Lite mindre stressig men ändå inte många lugna minuter.
Borde sova typ för en timme sedan men kom hem först vid 22.30.
Nu ska jag krypa ned och hoppas på en god sömn som tyvärr måste avslutas redan 05.00 imorgon.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar