måndag 11 juni 2012

Kaffefrukost

Startar den lediga dagen med kaffe!
Det har som blivit en rutin nu med kaffe på morgonen.
Vill inte säga att det är ett måste men gott är det helt klart.
Finns risk att min hjärna har blivit beroende av kaffe faktiskt..
Men nåt ska man väl ha att vara beroende av ändå.
Blir en hel del kaffe på jobbet...eller blev det förut i alla fall.
Är lite skillnad när man åker med nån som inte dricker kaffe alls.
Tar en kopp så snart jag kommer åt så man får i sig lite vettig dricka.
Kan ju gå rätt långt mellan gångerna om man bara är ute och kör men
då får man helt enkelt se till att klara sig.
Och det går ju, har inte kommit till det stadiet att jag blir grinig...
I alla fall inte allt för grinig utan kaffe!
Kanske i för sig inte är min sak att avgöra men nu säger vi så ändå.
Man får ju försöka sköta sig, om inte annat med patienterna.
Kollegan tål en del om jag uppfattat honom rätt.
Har ju än så länge bara åkt en vecka ihop men man lär känna varandra hela tiden.

Nä, nu ska jag sluta filosofera om beroende eller ej.
Jag gillar kaffe helt enkelt så lämnar jag det där.
Strax bär det av till gymmet!
Bra start på ny vecka...Allt är möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar