onsdag 23 november 2011

Glögg

Strax dags för årets första glögg...Som jag längtat!
Blir lättglögg idag...är ju ändå vardag än så länge.
Visserligen är jag ledig imorgon men kärleken jobbar så kan ju inte festa loss bara sådär!
Har inhandlat en adventsstake som fått åka upp i fönstret.
Verkar inte bli så mycket mer julpynt för vår del.
Kanske ska hitta mig några gardiner så man får lite stämning ändå!
Är inte superkul att "jula" till det när jag ändå ska jobba hela julen.
Bättre att inte ha allt för mycket julkänsla så kanske det inte känns lika trist.
Men som min kollega sa så är det ju rätt lång tid innan jul som man kan njuta av julmys!
Får njuta med glögg, lussebullar och kärleken helt enkelt.
Sedan får jag väl min dos av julpynt när jag kommer hem till mor.
De fixar och donar så mysigt med massa tomtar och ljus, saknar det!

Nä, nu ska det värmas glögg.
Hoppas du har en mysig kväll!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar