tisdag 11 oktober 2011

Ammenäs

Lördag och söndag spenderades i Ammenäs med min superhärliga Kör
som jag nu är officiellt medlem i!
Lördagen bestod av sångövning från kl: 09.00 - 17.00.
Lunchpaus och lite välbehövliga kaffepauser fick vi såklart men mestadels sång!
Efter all sång var det dags för grupparbete innan middagen...
Lätt att hitta på ett rollspel som man ska kunna använda på scenen.
Gick väl sådär kan jag säga men kul hade vi!
När alla satt till bords var det dags för mig att sjunga upp på riktigt.
Mycket spännande och nervös var jag men fick stöd av
de andra tre som sjöng varsin stämma.
Som tur var gick det väldigt bra och alla tyckte det lät så fint.
Man blir alltid glad när någon tycker man sjunger bra!
Sen att de tycker jag passar i gruppen är väl extra skönt.
Middagen, tre rätters, var supergod!

Efter middagen var det dags att spela upp våra små rollspel...
Låten vi skulle agera till var Let it snow.
Det var kul att se alla och kul att spela själv men det märktes att de
flesta hade fått i sig lite vin eller dylikt...
En riktigt skön kväll med många många skratt.
Var länge sedan jag skrattade så intensivt så länge.
Vilket gäng jag har hamnat i...känner mig så välkommen och trivs kanon.
Tror det här bara kommer kännas bättre och bättre.
Sen att det låter vackert när vi sjunger är ju helt underbart!
Nu blir det intensiv träning för min del så jag hinner lära mig allt utantill till julkonserterna!

Vill ni komma på julkonsert så har vi konsert med gästartist:
30/11, 2/12 samt 4/12
Biljetter går att köpa från mig.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar